Korte synopsis
Ocho, een dertigjarige Argentijnse schrijver uit New York is op vakantie in Barcelona. Hij hangt een beetje rond in de stad en op het strand. Tijdens het zwemmen ziet hij Javi, een Spaanse jongen die daar ook op vakantie is . Ze flirten wat, maar tot een ontmoeting komt het niet. Een dag later hangt Ocho uit zijn AirBnB appartement en ziet Javi lopen. Hij nodigt hem uit en dan komen ze erachter dat ze elkaar al kennen, van een ontmoeting in Barcelona twintig jaar geleden. Wat is er toen eigenlijk gebeurd en heeft hun ontmoeting dit keer wel een bestemming?
Oneliner
Twee mannen ontmoeten elkaar in Barcelona en na een dag samen te hebben doorgebracht , komen ze erachter dat ze twintig jaar geleden elkaar ook al hebben gezien…
Achtergrond
De debuterende, Argentijnse regisseur Lucio Castro levert met ‘Fin de Siglo’ een uiterst zelfzeker visitekaartje af: sexy, mysterieus en emotioneel, met weelderig camerawerk van Barcelona’s zonovergoten stranden, en een onmiskenbare chemie tussen hoofdrolspelers Juan Barberini en Ramón Pujol.
* Officiële Selectie Film Fest Gent 2019
* Best First Feature – Frameline San Francisco 2019
* Grand Jury Award – Outstanding Performance – OutFest LA 2019
* Winner Best Argentinian Film – Buenos Aires International Festival of Independent Cinema
NRC Handelsblad
de Volkskrant (PDF)
Trouw (PDF)
Het Parool
Filmkrant
Filmtotaal
FilmVandaag
De Protagonisten
VPRO Cinema
Hollywood Reporter
New York Times
Indie Wire
Remezcla
The Wrap
LA Times
Rotten Tomatoes (verzameling internationale kritieken)
***** FilmVandaag
**** NRC
**** de Volkskrant
**** Trouw
**** Filmtotaal
*** VPRO Cinema
“Een film met subtiel script en doordachte stijl” – NRC Handelsblad
“Deze rijke, gelaagde film laat herinneringen, vergeten wensen en nagejaagde dromen fijnzinnig samenvallen” – de Volkskrant
“Veelbelovend speelfilmdebuut” – Filmtotaal
“Fin de Siglo: De schoonheid van toevalligheden” – Trouw
“Wegdromen in een zomer-romance” – Filmkrant
“Uitstekende hoofdrolspelersl” – NRC Handelsblad
“Mooi filmdebuut over een vluchtige romantiek” – Hollywood Reporter
“Veelbelovend filmdebuut” – New York Times
“Verleidelijk drama” – LA Times
“Elegant en voorigerend debuut” – FilmVandaag
“Voortreffelijk werk wat zowel modern als nostalgisch is” – San Francisco Chronicle
“De gay equivalent van Richard Linklater’s Before trilogie, weergegeven in één film”- The Wrap
“Schitterend verhaal van hoe relaties in de 21e eeuw eruit kunnen zien” – Remezcla